WSTĘP / jak działać z kursem, jak wykonywać ćwiczenia, ogólne wprowadzenie
MODUŁ 1 – Podstawy technologii malarstwa
Lekcja 1 – Schnięcie oleju (budowa farby olejnej)
Lekcja 2 – Farba tłusta i chuda
Lekcja 3 – Werniksy
Lekcja 4 – Od chudego do tłustego
Lekcja 5 – Różne media w praktyce
rozpuszczalnik
olej schnący
werniks
terpentyna wenecka
pokost
Lekcja 6 – Pigmenty a bezpieczeństwo
Lekcja 7 – odcienie zastępcze
Lekcja 8 – Media malarskie a bezpieczeństwo
Lekcja 9 – Rodzaje podobrazi
podobrazie ze sklepu
podobrazie własnej roboty
panele i tablice
gesso
Lekcja 10 – Pędzle
“szczeciniaki”
płaskie
okrągłe
kocie języczki
retuszerskie
zastosowanie pędzli podniszczonych
“ławkowce”
Lekcja 11 – Literatura: “Materiały malarskie”
MODUŁ 2 – Farby – zachowanie pigmentów
Lekcja 1 – Oznaczenia na farbach
Lekcja 2 – Biele
Lekcja 3 – Żółcie intensywne
Lekcja 4 – Żółcie przełamane
Lekcja 5 – Czerwienie
Lekcja 6 – Strącanie laków barwnych
Lekcja 7 – Niebieskie
Lekcja 8 – Mieszanie czerni
Lekcja 9 – Zielenie
Lekcja 10 – Fiolety
Lekcja 11 – Brązy
Lekcja 12 – Problem z czernią
Lekcja 13 – Własna paleta
MODUŁ 3 – Teoria barw i jak ją wykorzystać?
Lekcja 1 – Trzy epoki farb
Lekcja 2 – Koło barw i walor
Lekcja 3 – Przestrzeń barw
Lekcja 4 – Mieszanie cieni
Lekcja 5 – Kolory ciepłe i zimne
Lekcja 6 – Kolor lokalny
Lekcja 7 – Ćwiczenie z kartą koloru cz. 1
Lekcja 8 – Ćwiczenie z kartą koloru cz. 2
Lekcja 9 – Proste koło barw
Lekcja 10 – Neutralizowanie
Lekcja 11 – Kolory dopełniające
Lekcja 12 – Przejścia barw cz. 1
Lekcja 13 – Przejścia barw cz. 2
Lekcja 14 – Wnioski
BONUS DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Lekcja 1 – Pierwszy kontakt
Lekcja 2 – Zabawa z kolorami
Lekcja 3 – Po co są eksperymenty?
MODUŁ 4 – Tutorial z malowaniem rośliny
Część 1 – Wstęp
Część 2 – Nasza paleta
Część 3 – Wydobycie przestrzeni
Część 4 – Porządkowanie plam
Część 5 – Modelowanie detali
Część 6 – Wprowadzenie czerwieni
Część 7 – Finalne detale
Część 8 – Podsumowanie
MODUŁ 5 – Tutorial z owocami
Część 1 – Malowanie z obserwacji
Część 2 – Omówienie tematu
Część 3 – Rysunki i eksperymenty
Część 4 – Kolory gruszki
Część 5 – Kolory jabłka
Część 6 – Eksperymenty z tłem
Część 7 – Modelowanie
Część 8 – Budowanie wypukłości
Część 9 – Ogonki
Część 10 – Podbicie kontrastu
Część 11 – Podsumowanie
— Koniec kursu podstawowego —
KURS ROZSZERZONY:
MODUŁ 6 – Technika en grisaille
Pokaz techniki malowania krok po kroku
MODUŁ 7 – Martwa natura ze szkłem
Aplikacje tłuste i chude w technice alla prima
MODUŁ 8 – Interpretacje plam koloru
Pokaz techniki malowania na przykładzie pejzażu wiejskiego
MODUŁ 9 – Używanie szpachli
Pokaz techniki malowania krok po kroku
MODUŁ 10 – Laserunki
Pokaz techniki malowania krok po kroku
MODUŁ 11 – Malowanie impasto
Pokaz techniki malowania krok po kroku
MODUŁ 12 – Kolory ciała
Studium rozwiązań mistrzów
MODUŁ 13 – Złudzenia optyczne i op-art
Budowanie gładkich przejść
(ponieważ wciąż pracujemy nad optymalnym układem lekcji, zastrzegamy sobie prawo do modyfikacji tego układu)